Odwołanie rezerwacji pokoju przez klienta niemal zawsze kończy się utratą zadatku lub poniesieniem innych, dodatkowych kosztów w związku z tego rodzaju anulacją. Rzadziej natomiast to hotel odwołuje wcześniej dokonaną przez klienta rezerwację, nie informując go jednocześnie po tym. Jakie zatem…
Reklamacja usługi hotelowej
Ile razy zdarzyło Ci się trafić do pokoju hotelowego, który zamiast obiecanego widoku na morze miał widok na ścianę innego budynku lub nie posiadał tego standardu, o jakim mówiła broszurka informacyjna? Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych z 1997 roku…
Jak zwrócić bilet lotniczy bez ponoszenia kosztów?
Bilety lotnicze kupowane są zazwyczaj z pewnym wyprzedzeniem, szczególnie te związane z wyjazdami urlopowymi. Niestety, każdy, nawet najbardziej dopięty plan może pokrzyżować niespodziewana choroba lub kłopoty rodzinne. Musimy mieć zatem świadomość, że w takich przypadkach bilet najczęściej przepada, a poniesionych…
Jakie masz prawa w przypadku zmiany ceny wycieczki?
Wycieczki organizowane przez biura podróży to źródło wielu przyjemności, ale i wielu zmartwień. Lęki te wywołane są nieuczciwością organizatorów, która objawia się np. zmianą ceny wykupionej już wycieczki. Jakie prawa ma turysta w przypadku zaistnienia takiej sytuacji?
Kradzież w hotelu. Jakie masz prawa?
Nasi rodacy coraz częściej podróżują i chętniej nocują w hotelach. Podniesienie się poziomu życia polskiego społeczeństwa powoduje wzrost oczekiwań klientów, a także podwyższenie wartości wnoszonego do hotelu przez gości mienia. Stąd wynika poważny problem z wciąż zdarzającymi się kradzieżami w…
Zagubiony bagaż na lotnisku. Poznaj swoje prawa i obowiązki
Tłok w czasie odprawy, długi i męczący lot z nieustannie marudzącym dzieckiem obok, przepychanka przy wysiadaniu, hala przylotów. Dochodzimy do taśmy bagażowej. Mijają minuty, kwadrans, a naszego bagażu jak nie było, tak nie ma. To chyba najgorszy z możliwych scenariuszy,…
Overbooking. Co zrobić, gdy zabraknie miejsca w samolocie
Linie lotnicze robią wszystko, by zapełnić samolot pasażerami. Tylko wtedy, zwłaszcza na dłuższych trasach, lot opłaci się przewoźnikowi. Jednak pasażerowie kupują bilety z dużym wyprzedzeniem i często, krótko przed wylotem, rezygnują lub zmieniają termin, zwalniając tym samym miejsca na dany…
Odpowiedzialność hoteli za pozostawione w nich rzeczy gości
Wakacje – czas beztroski i odpoczynku od ciężkiej pracy. Podczas pobytu w hotelu nie zwraca się uwagi na to, co dzieje się z naszymi rzeczami. Problem pojawi się wówczas, gdy przed wyjazdem okazuje się, że zgubiliśmy cenny pierścionek lub telefon.…
Reklamacja do linii lotniczych
Każdy konsument ma prawo do reklamacji zakupionych usług, w przypadku niewywiązania się w pełni z umowy lub ewidentnego uchybienia. Dotyczy to także linii lotniczych oferujący podróż samolotem do konkretnego miejsca.
Rezygnacja z usługi turystycznej
Każda osoba, która zakupiła usługę turystyczną ma prawo z niej zrezygnować, zarówno przed rozpoczęciem wycieczki, jak i w trakcie jej trwania. Rezygnacja z wycieczki może odbyć się wyłącznie w formie pisemnego oświadczenia.